העולם הוא כדור

הקדמונים חשבו שהעולם הוא שטוח. היום זה נראה כבדיחה .

מעניין אם אלף שנים מהיום גם הפוסט מינימליזם יראה כבדיחה.

מדובר בזרם אמנותי  מוביל ורציני. איך זה מתקשר למילה שטוח ? ובכן הלכתי לראות תערוכה הנקראת שטוח.

פה תמצאו ביקורת רצינית על התערוכה.

אני? אני רק עין חולפת ומשוטטת. מילים גבוהות והקשרים תרבותיים מצריכים מאמץ חשיבתי השואב ממני אנרגיה רבה. מעדיפה שיטחיות. כך לשוטט על פני השטח. לרפרף. לומר : אהבתי, לא אהבתי, יפה , לא יפה. אז מה אם אני יודעת מהו מינימליזם ומהו פוסט מינימליזם ? מעדיפה לדבר יותר על תחושות.

הנה עבודה שהעבירה אצלי תחושה לא נעימה. לכן לטעמי היא עבודה טובה. הצלחתי להרגיש אותה.

גם מופשט מעביר תחושות.

יש בציור שקית ובשקית הזו משהו שלי נראה כמו שערות. מעורר חוסר נוחות. עצם זה שהעבודה הצליחה לעורר בי חוסר נוחות ולגרום לי לשורה של אסוציאציות הקשורות לשקיק השערות, דייני. האמן עשה את שלו.

יהושע נוישטיין

פרט – מה שנראה לי כשקית שערות

מצאתי שם  שתי עבודות של מאיה אטון. הנה אחת. נראה כמו מזגן שטוח.

מאיה אטון

וגם את האזניים היפות האלו. אסתטיקה. קומפוזיציה, צבע, לי זה מספיק. לפעמים.

שיבץ כהן

התערוכה מחברת שלושה דורות של אמנים. שלושה דורות של מינימליזם.

אליי מינימליזם מדבר. אוהבת תימצות. הכי קשה לתמצת ועל אחת כמה וכמה שבציור או פיסול.

הנה עוד אחת יפה של יואב שמואלי. אני חושבת שאני יודעת היכן הוא צילם את זה.

לקינוח התענגתי על היופי שיוצרת המציאות. הפשוטה. שהעין קולטת.

אחר כך החלטנו להמשיך לעוד תערוכה אחת. של יוסף קריספל.

שטוח אמרנו ? עבודות שמייצגות בעיני את המילה שטוח ונגזרותיה. יחי הבנאליות.

לתערוכה קוראים אלביס אגב.

אם אתם תוהים למה יש פה זנב ציור נוסף אז זה בכוונה.

עוד שבת חלפה עברה לה.

עד לתערוכה הבאה.

להשאיר תגובה

