צלקות

kufsened

צלקת לא כואבת אבל היא שם לתמיד.

זכרון צרוב בבשר.

אני אוהבת להסתכל על הצלקות שלי, הן מזכירות לי נשכחות.

אולי בגלל זה הקירות המתקלפים קוסמים לי, מזכירים שהיו פה חיים לפני ויהיו אחרי.

עדי סנד kufsened

לאחרונה נתקלתי שוב ושוב בצלקות . על הקירות, עמודי החשמל, לוחות המודעות, איפה שרק אפשר לרשום צלקת.

אחראי לעבודות אמן רחוב ששמו KUFSENED – עדי סנד.

הוא מפציץ בהן את כל לב העיר.

מה שיפה בהן הוא שהן קטנות, לא בולטות, לא צועקות, הנה אני כאן. אני אמן רחוב, תראו אותי, להבדיל אלף אלפי הבדלות מכל מיני אמני רחוב שמפציצים את העיר בהדבקות ענק , שלא מתייחסות כלל לחלל שבו הן נמצאות.

kufsened

החוכמה באמנות רחוב היא קודם כל להתייחס לחלל – למרחב האורבני בו נוצרת העבודה. ליצור מצב שבו האמנות תהפוך לחלק אינטגרלי מהסביבה  כלומר תטמע בה מצד אחד, ומצד שני תעמוד בזכות עצמה.

קל מאוד להדביק ציורים (לא מי יודע מה טובים, גרועים אפילו ) על כל קיר פנוי ועל עמודים ריקים בחניונים, קשה הרבה יותר למזג אותם במרחב כך שיהפכו לחלק ממנו.

שלא לדבר על המסחור – קבוצה של יוצרים צעירים (אני לא אקרא להם אמנים כי להיות אמן בעיני זה לעבור איזה מבחן של הישרדות לאורך זמן) שמנצלת את  הטרנד מסביב לנושא ומציגה בחללים שבינם לבין אמנות רחוב אין ולא כלום. יש גם כל מיני גלריות כמו URBANIX ומכירות פומביות של אמנות רחוב.

החירטוט  בהתגלמותו.  עוד נישה לסוחרי אמנות שרוצים לגזור ממנה  קופון.

כן, כולם צריכים להתפרנס זה ברור, אבל למה לרוץ ? תלמדו לצייר קודם, תלמדו להבין בכלל מהו המרחב שבו אתם יוצרים.

איך לוכדים את העין ולא באמצעות עבודה ענקית שמשתלטת על הסביבה אך בעצם לא יוצרת איתה דיאלוג והדיאלוג באמנות רחוב ולא רק כמובן, הוא חשוב, חשוב מאוד.

בגלל שהעבודות של kufsened כן מתייחסות לחלל העירוני ונטמעות בו כה טוב הן טובות עשרת מונים בעיני מכל אותן מפלצות תעתוע וכרזות צעקניות. סתם קווים שנראים כמו צלקת או תפר , רישומים  מופשטים ופשוטים, נגלים בסביבה, לעין חדה ומאומנת בלבד.

עדי מצייר גם דמויות קטנות וחינניות, לבבות, ולפעמים משהו שנראה כמו נוסחה מתמטית.

בעצם הוא אומר משהו על אהבה, ועלינו.

להשאיר תגובה

