רכוש נטוש

מה יש בהם  במקומות נטושים שמעורר אצלנו מחשבות וזכרונות ?

אותה התפוררות איטית שיוצר הזמן בשילוב עם יד האדם?

אי אפשר להישאר אדישים למקום נטוש  שהיו בו פעם חיים. העזובה ששולטת, ההתפוררות , מעוררות תהיות על מהות החיים וטיבם.  מה היה פה  בעבר?  מה יקרה איתנו בעתיד ?

באחד משיטוטי האורבניים נתקלתי במגרש ריק  המוקף בקירות שעליהם כמובן גרפיטי.

בעודי מצלמת הבחנתי בדבר מוזר. לקח לי קצת זמן להבין שאני עדה לתהליך ההתבלות בעודו קורה.

פעם היה פה בית ולא רק זה אלא שכשהרסו אותו נשארו מאחור  עדויות לחיים הקודמים.

מדפים על הקיר….  ארון שעדיין יש בו סוכר, תלוי על בלימה, והרבה הרבה ציורים פנטסטיים מסביב משתלבים נפלא בעזובה השלטת.

כל זה מתקשר אצלי לפוסט שבו התעורר ויכוח על אמנות רחוב  ובו הוצא פתרון  – הקצאת מקומות מיוחדים לאמנים.

אז אני אגיד לכם מה אני חושבת.

אמנות רחוב מטיבה – מתרחשת ברחוב. המוטו הראשון והחשוב ביותר שלה הינו שהחלל הוא של כולם.

אמנות רחוב מטיבה הינה חתרנית. הקצאת קירות לכן הינה פתרון הפוגע במהות אמנות הרחוב.

הועלתה הטענה שאמנות רחוב מלכלכת את המרחב. הציבורי והפרטי.

האמנם ?

גם אמנות כזו ?

נכון, יש מקרים שמגיעים ילדים ומלכלכים את הקירות. משחיתים את הסביבה. אבל, הקבוצה הרצינית שעושה פה אמנות רחוב לא משחיתה ולא מלכלכת אלא פשוט יוצרת על הקירות ומתייחסת לחלל בו היא מתקיימת.

גם לי יש בעיה עם ילדי ההשפרצות- ההרס והלכלוך שהם גורמים מרגיזים אותי. מצד שני זו תופעה שתמיד תתקיים, דרכם של ילדים מסוימים להוציא תסכול והורמונים.

לי די בתקווה  שיום אחד, אחד מהם יהפוך לאמן וישאיר חותם משמעותי על איזה קיר, ומי שיחלוף על פניו יתרגש לרגע שברירי אחד .

במילים אחרות, אם הם לא יתאמנו איך הם יצרו ?

להשאיר תגובה

